Vouă,
AMA ‘75
Cred
că în chestiunea asta intrăm într-o zonă sensibilă. Ar putea fi unul dintre
acele subiecte care dezbină și nimeni
nu-și dorește asta. Nimeni dintre ai noștri, știți voi ce spun.
Așa
că, dacă toată lumea agreează o dezbatere pe subiect ar fi bine să „semnăm un
contract” cu una-două prevederi care să stipuleze că nimeni nu se supără pe
nimeni chiar dacă opinia celuilalt îi ofensează convingerile.
Amintiți-vă
că, de multe ori, adevărul este unul singur dar poate arăta diferit dacă nu-l
privești din același punct ca al partenerului de discuție. E ca noaptea, într-o
camera în care lumina vine pe fereastră. Dacă ești la geam o să vezi bine trăsăturile
celui din fața ta, dacă privești din partea opusă e doar o siluetă.
Și,
dacă tot m-am pornit, o să vă spun și eu ce cred.
Cred
că ideea convocării unui referendum pe această temă e una greșită. Ba chiar mai mult, e o fentă, un dribling.
Tema
în sine este confuză. Nu e corect să asimilezi căsătoria cu familia. Este evident
de ce. Familia este perfect validă și dacă nu are la bază căsătoria. Aa, daa,
și eu cred că noțiunea de „căsătorie” este o instituție socială care presupune
un principiu fundamental, acela al procreației. Din această perspectivă faptul
că două persoane de acelși sex își doresc să fie priviți și statuați ca uniți
într-o căsătorie este din start eronat.
Sigur,
familie e altceva.
În
fond, ce anume suntem chemați să votăm?
Să
definim ce înseamnă „familie”? Sau ce înseamnă „căsătorie?”. Dacă pe mine m-ar
soma cineva să răspund cu da sau nu la cele două teme mă tem că n-aș răspunde la
amândouă la fel. Tocmai v-am explicat de ce.
Să
negăm dreptul a două persoane să trăiască împreună, chiar dacă sunt de același
sex? Nu vi se pare că ar fi greșit? Oare
ce m-ar face să cred că această uniune (nu-i spun „căsătorie”, după cum vedeți)
n-ar putea fi o familie la fel de bine integrată în societate ca orice altă
familie, una „de-a noastră”? Ne jignește simțul moral? Ofensează cuvântul
Domnului? Dar ce părere aveți despre ticăloșie, minciună, furt, preacurvie. Bețiile
tatălui de familie tradițională? Copiii abandonați
la maternitate? Cum vi se pare clasa politică de azi, unii mai ticăloși ca
alții? Oare ei sunt cei drepți în ochii Domnului? De ce nu facem un referendum
pentru a elimina gunoaiele umane care se înghesuie în politică? Cum mama naibii
e posibil ca un primar care-și ispășește pedeapsa după gratii să fie pe liste
la alegeri și, culmea, să fie ales? Iar
acum acești indivizi mă convoacă la un referendum ca să ce?
Să
interzic unui cuplu gay dreptul de a se
numi „familie”? De a avea aveleași drepturi legale ca în orice altă uniune
asimilată familiei? Pe cine ofensează că
unul va fi suport pentru celălalt toată viața. Că e dreptul lor să-și lase
moștenire unul altuia ce crede el de cuviință?
Ia
uitați-vă cine ne convoacă la referendum. Două personaje a căror viață privată pute… ca o privată de
lângă gara Obor.
Știți,
mi-e greu să închid ochii la preacurvia
lui Dragnea și a lui Tăriceanu? Căci cum altfel s-ar putea numi recordul celui
din urmă la căsătorii successive? Oare care dintre acestea o fi pe placul Domnului?
Așa
că, dragii mei, îngăduiți-mi să nu acord nici un fel de credit moral celor doi
și cu atât mai puțin să marșez la inițiativa lor.
Pe
de altă parte, nu sunt sigur că că acest referendum este legal. Nici un
referendum nu are dreptul să ințieze o dezbatere privind drepturile
individuale. În acest sens, este, cu siguranță, un referendum-abuz.
Dar,
dacă mă gândesc bine, nici nu mă miră. E încă un abuz așezat la coadă după
multe altele.
Fane,
21.09.2018
P.S.
Nu,
Puiule, cea mai bună atitudine, în acest
caz particular, este să-i ignorăm. De data asta forma noastră de protest este
să boicotăm referendumul-abuz prin
neprezentare. Altminteri votul tău, chiar dacă zici NU (ori DA, habar n-am cum
sună întrebarea, înțelegi ce vreau să spun) simpla ta prezență creează
cvorum și, implicit, validează rezultatul.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu