C/R/T
Am încercat să plătesc online, ca nu om
modern ce mă aflu, factura de telefon. Mobilul,
adică, la Cosmote/Romtelecom/Telekom.
Mă strofoc să
accesez secțiunea de unde pot descărca factura. S-o credeți voi că-i simplu! Acest C/R/T, un cameleon perfid care m-a supt temeinic
de vlagă încă de când era un simplu C
(Cosmote), s-a metamorfozat machiavelic într-un balaur allien cu trei capete,
făcând din nevinovatele și bineintenționatele mele demersuri de plată adevărate lupte cu zmei,
gheonoaie și balauri. Sunt un om simplu, care crede că balaurul C/R/T ar putea avea tot interesul ca omul simplu care le bagă niște bănuți în buzunar să se simtă
tratat cu respect.
Canci!
Bag www.telekom.ro, privesc cu ambii ochi cerculețul și, neavând ce face până când binevoiește pagina să se deschidă, încerc să număr de câte ori se-nvârte. După vreo 16 rotocoale am parte de un mesaj:
„berbecule, pagina asta nu e disponibilă, ce vrei să faci? Aștepți ori mai tragi
odată?!”
Aștept, zic.
Bingo! Am nimerit-o,
vericule!
Zic „My Account”
, servesc adresa de mail și parola și număr iară cerculețu’.
Zice „ok”, ce
vrea mușchii tăi? Și-mi pune pe tapet ce are de vânzare. Că are pachete de
fix, mobil, telefoane și tablete. Cu litere de-o șchioapă, fix în irisu’
ambilor ochi. Nu, mersi! Am servit acu’ vreun an și-mi pare rău în fiecare lună, zic. Dă-mi, rogu-te,
potecuța să plătesc factura,
Găsesc, undeva la
subsol, cu litere mici, rușinate de rolul lor, printre vreo alte 50 de subtitluri
care încearcă să-ți mai bage ceva pe gât, o palidă referire la ce mă
interesează. Zice „Suport” și nițel mai jos, „Factură”. Manevrez palma pe factură și mă pierd în niște coclauri. NU-i
asta, zic și fac stânga-n-prejur. Ia să bag io My Account. Păi, o să zici, ai
mai băgat odată! Perfect adevărat, Piticule! Da’ la C/R/T nu contează.
Important e să amețești berbecuțu de cap până nu mai știe ce caută.
În fine, găsesc
factura de mobil. Aflu cât le datorez, pun palma pâlnie ca să curgă factura
către un dosărel cu altele mai vechi și, pă final, o deschid. Citesc:
„...aia, aia... abonament, reducere, convorbiri.... ai de plată 92,85 lei.
Ultima zi de plată 28,09”
Cam mult, zic, da’
cred că se pune roamingu’ de-o săptămână. Asta e, scoate banu’ și plătește.
Banking, aia,
aia... zic că vreau să plătesc Telekomu’, n-ai decât, zice banca, bagă suma,
zic 92,85, bagă număru’ facturii, ok, ia de colea! Bagă codu’ de facturare zic „care mă-sa e ăla?” că
pă factură e numa un cod dă client! Ăla o fi, copy-paste, gata, bag numerele
alea cerute de bancă și dau ok. „Țeapă!” „Cod facturare nașpa!” mai încerc odată,
nema!
Zic, ia să dau un
telefon la C/R/T!
1234, pentru
limba română tastați 1, alea-alea și, dacă vrei informații despre factură, tastează 2 și bagă ultimele 6 cifre...
Și-mi cade fața!! Zice „s-a emis factura cu numărul .... (adică exact
factura pe care numa’ ce o descărcasem) și ai de plată 69,40 lei!”. Bag de seamă că ăia care se ocupă de chestiile astea la
C/R/T știu bine ce stare de
spirit cade pă bietu berbecuț când intră în labirintul
ăsta fără de speranță. Că, zice ăla, „dacă ți se pare că n-ai înțeles bine și vrei să mai auzi odată apasă 1!”. Păi mai întrebi?! Bag un „1” apăsat, ăla zice tot
69,40 lei.
NU-i rău deloc! Zic,
da’ cum să fac să plătesc online?!
Și mai sun odată la 1234 și,după fix 23 de cifre, zice o fătuță că e gata să mă ajute. „săr-mâna, tanti, ia zi și mie cât am de plată de fapt. Da’ să știi că mie-mi place mai mult suma dă la telefon, p-onoarea
mea!”. Păi nu, că aia bună e aia de pe factură!” cred și io, n-or fi proști să vrea mai puțin!
„ Nuu, zice, că
ăla care v-a zis era roboțelu’!” „nu cred,
zic, roboțelu’ vorbește mai pe nas, ăsta era om, bag mâna-n foc!”
Bine, o las io
baltă într-un final, sunt online acu’, zi și mie cum plătesc.”
„Păi, zice,
deocamdată nu puteți avea codu’ de facturare”. Aha! zic, și io cum plătesc?! Păi,
zice, la orice magazin de-al nostru, C/R/T. Aha, bine, zic, unde găsesc unu’
d-ăsta în Zurich, că io nu sunt acu’ acasă-n Ferentari”.
Pauză. La faza asta terminase vorbele.
„Păi nu aveți pe nimeni aici care
să plătească? ” încearcă ea o
rezolvare. „Păi nu, că suntem toți la treabă acilișa, lângă lângă gară, avem
grijă de bagaje”.
P-ormă a cedat.
„Vă dau la colegii mei, poate reușesc ei să vă procure codul ...”
Mi-a pus o muzică
și, obosit de-atâta conversație, C/R/T-ul cel perfid, hoț, inconsecvent, incoerent, devorator de nervi și anihilator de orice
urmă de stare de bine, a tăiat legătura.
M-am uitat lung
de-a lungul peronului și n-am reușit să mă răcoresc decât după a noua înjurătură.
Ștefan,
25.09.2014
Nu, că ...nu-i de râs. E de plâns de-a binelea.Am pățit și eu ceva asemănător acum vreo trei ani când am tot bâjbâit cu niște coduri pe care mi le dăduse banca la care am niște conturi deschise , în încercarea-mi optimistă inițial de a-mi plăti on-line datoriile la utilități, servicii, etc. Atunci n-am binevoit să reușesc. Dar între timp au găsit soluții mult mai simple și eficiente și înarmat cu ele și de-acum obișnuit , scap de banii din contul curent in cel mult o jumătate de oră. Apoi, mă simt ca pasărea cerului....liber, sărac ...dar curat ! :) ))))))
RăspundețiȘtergereHm, păi io am senzația că-ți scapă esențialu' problemei, Piticule. Tu doară știi bine că mandea și famelia suntem maeștri în rezolvat bagaje în gară da', la o adică, io personal mă descurc binișor și la ghidonat bărcuța prin mediul virtual. Numa' că la ăștia noțiunea de „intuitiv” este tratată în oglindă, dacă pricepi ce vreau să zic.
RăspundețiȘtergereAsa e Bubule . De cele mai multe ori gresesc tinta . O vad dublu .
RăspundețiȘtergereEh... uneori mă ia graba de la spate și trec repede pe lângă înțelesuri, Piticule.
RăspundețiȘtergereVroiam să plâng, de fapt, că bampirii ăștia care sug sângele poporului n-au nici măcar bunul simț să facă operația asta elegant, anesteziat precum lipitorile clasice.
Altfel, asta cu văzul dublu e chiar de laudă, bine că vezi! Alții privesc fix pă subiect și habar n-au ce văd...